Studencka Marka

odpowiedz na wszystkie pytania



W ciągu ostatnich 30 dni zagłosowano (przeliczam) razy w naszych ankietach

Na narty - artykuły

Ile wydajemy na rozrywkę i najchętniej na jaką? Wyniki badania

Według badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń, 26% Polaków przeznacza do 100 zł miesięcznie na rozrywkę, 42% do 300 zł, a 21% nawet do 500 zł. Co trzeci Polak preferuje rozrywkę dostarczającą relaksu, 22% optuje za kreatywnymi przyjemnościami, 17% szuka doznań z adrenaliną, a 11% stawia na sport.

Badanie "Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków" pokazuje, że więcej niż połowa z nas jest zwolennikami aktywnej rozrywki. W rzeczywistości jednak dla co trzeciego Polaka ulubiona rozrywka wiąże się z aktywnością ruchową. Dla 29% najważniejsze są przyjemności realizowane z rodziną, a 27% wprost przyznaje się do siedzenia na kanapie i marzenia o uprawianiu sportu. Do multimedialnych i interaktywnych przyjemności jako ulubionego sposobu na relaks przyznaje się 11 % spośród 1376 respondentów badania.

W Polsce prężnie rozwija się rynek usług związanych z rozrywką i wypoczynkiem. Systematyczne bogacenie się Polaków i moda na zdrowy styl życia, przekłada się na wzrost wydatków na przyjemności i aktywne spędzanie czasu poza domem. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Z roku na rok, coraz więcej jesteśmy skłonni przeznaczyć na rozrywkę, co więcej ponad 40% z zapytanych deklaruje, że w przypadku realizacji nietypowej lub ciekawej rozrywki, jesteśmy gotowi aby z niej skorzystać poza miejscem zamieszkania. Największa grupa respondentów - 42% przyznaje, że jest skłonna wydać na rozrywkę od 100 do 300 zł miesięcznie. Dla 26% akceptowalną jest kwota miesięczna do 100 zł na przyjemności, a dla 21% kwota między 300 a 500 zł. Tylko 11% z nas deklaruje, że może zaszaleć i wydać powyżej 500 zł miesięcznie na atrakcje.

Czas na rozrywkę, według badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń Polacy najczęściej znajdują podczas weekendu - 27%, wieczorem - 21% i podczas urlopu lub na wakacjach - 19%. Najchętniej z różnych form rozrywki korzystamy w towarzystwie partnera lub partnerki - 37% odpowiedzi, z przyjaciółmi lub znajomymi - 29% wskazań oraz z rodziną - 24% odpowiedzi.

Obserwujemy, że w Polsce następuje od kilku lat duża zmiana w postawie Polaków, którzy chcą żyć aktywniej i przede wszystkim są coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z przepracowania i braku regeneracji organizmu. Dlatego branża związana z aktywnym wypoczynkiem i kreatywną rozrywką ma duży potencjał rozwoju w naszym kraju i możliwości inwestycyjne. - mówi Grzegorz Rożalski.

Jak pokazują wyniki badania zmienia się nie tylko kwota, jaką inwestujemy w atrakcyjne spędzanie wolnego czasu, ale również forma preferowanej rozrywki. Oprócz standardowych aktywności, wśród zainteresowań Polaków realizowanych w czasie wolnym pojawiają się coraz częściej sporty ekstremalne.

Dla 27% zapytanych Polaków są one atrakcyjną alternatywą dla standardowych aktywności fizycznych, a 22% sposobem na przeżycie ekscytującej przygody. Według 19% respondentów popularność sportów ekstremalnych to wyznacznik naszych czasów, a 17% panującej aktualnie mody. W opinii 15% respondentów to efekt dobrobytu i faktu, iż coraz więcej Polaków stać na oryginalne rozrywki.

Rosnące w Polsce wynagrodzenia i poziom zamożności społeczeństwa oraz trend związany z zdrowym trybem życia, pozytywnie wpływa na większą aktywność ruchową i formy spędzania czasu wolnego. Mimo że w dalszym ciągu zauważalna jest różnica pomiędzy wydatkami na rozrywkę i wypoczynek pomiędzy mieszkańcami Polski a Europy Zachodniej, Polacy przeznaczają coraz większe budżety na rozrywkę i rekreację. Według szacunków rynek usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką jest obecnie w Polsce wart blisko 80 mld złotych i wciąż rośnie.

*Badanie "Ulubione aktywności sportowe i rozrywki Polaków" w formie ankiety online przeprowadził serwis Prezentmarzeń w maju 2018 na próbie 1376 respondentów.

źródło: informacja prasowa serwis Prezentmarzeń


data ostatniej modyfikacji: 2018-06-13 09:45:58
Komentarze

Gdzie na narty
 
Polityka Prywatności